Citesc alte şi alte năzdrăvănii ilegale ale conducerii Regiei Autonome de Transport Craiova şi nu înţeleg de ce autorităţile nu se autosesizeză:
,,Războiul continuă la Regia Autonomă de Transport Craiova, care a ajuns, în mai puţin de un an, de la stadiul de unitate profitabilă la cel de firmă în pragul falimentului.
Cu trei luni de penalizare salarială la activ, sindicaliştii din regie s-au trezit puşi din nou să cotizeze din propria leafă pentru menţinerea unităţii pe linia de plutire. Două dintre sindicatele din cadrul RAT refuză şi acum să-şi dea acordul pentru diminuarea salariilor din regie, acuzând conducerea că, în timp ce-şi arde sistematic angajaţii la salariu, s-a angajat în achiziţii extravagante, cumpărând orice articol la preţ dublu sau triplu.
În vara acestui an, toţi angajaţii RAT Craiova au fost penalizaţi la salariu. Nu pentru că ar fi săvârşit în masă vreo abatere disciplinară, ci pentru că regia la care lucrau avea grave probleme financiare, iar singura soluţie găsită de şefii unităţii pentru a-şi putea plăti furnizorii şi a menţine RAT în viaţă a fost ca fiecare salariat să primească timp de trei luni un salariu cu 10 la sută mai mic. Sumele reţinute în iunie, iulie şi august urmau să fie returnate angajaţilor în octombrie, noiembrie şi decembrie, numai că, luna trecută, conducerea regiei a venit cu o nouă solicitare de penalizare în masă în faţa sindicatelor, salariile urmând a fi diminuate cu 12,5 la sută.
Preţuri duble la vreme de criză
Două dintre formaţiunile sindicale din RAT Craiova - grupa sindicală constituită de “Forţa Legii” şi sindicatul condus de Emilian Fieruţ - nu şi-au dat însă nici până la această oră acordul pentru noua penalizare şi refuză să semneze actul adiţional la contractul colectiv de muncă pe care îl propune Consiliul de Administraţie, în frunte cu directorul general, Marian Teodorescu. Unul dintre liderii sindicali contestatari, Emilian Fieruţ, ne explică şi de ce a adoptat această atitudine: consideră că şefii regiei aruncă fără nici o tresărire bani pe fereastră, exact în timp ce le cer salariaţilor să accepte salarii diminuate.
“Am observat în ultima perioadă un lucru absolut ciudat la RAT. Toate achiziţiile făcute de regie s-au scumpit brusc. Cumpărăm la piese şi materiale la preţuri duble sau triple faţă de cele pe care le achiziţionam în urmă cu câteva luni”, a spus Fieruţ.
Fieruţ: Scump, domn’e, scump!
Liderul de sindicat vine cu exemple concrete de piese şi materiale achiziţionate la preţuri umflate de regia locală de transport, valori pe care le-a extras din bonurile de transfer care circulă între magaziile RAT Craiova.
“Sunt creşteri de preţuri de-a dreptul aberante. Pur şi simplu nu îţi vine să crezi! De exemplu, ne-au venit lamele pentru ştergătorul de parbriz la preţul de un milion de lei vechi bucata, asta în timp ce, în urmă cu câteva luni, costau doar 500.000. Păi, dacă o simplă lamelă costă un milion, mi-e frică să mă gândesc cât costă un ştergător întreg! Plăcuţele de frână costau în septembrie 183 de lei noi, iar în octombrie - 374 de lei noi, mai mult decât dublu. La fel se întâmplă şi cu anvelopele: diferenţe de preţ enorme la câteva luni distanţă. În plus, am mai observat că la RAT un sac de ciment costă 40 de lei noi, în timp ce în orice supermarket costă de două ori mai puţin”, a declarat Emilian Fieruţ.
Penalizarea, paralizată
La această oră, penalizarea salarială propusă de conducerea RAT, ca soluţie salvatoare pentru a mai ţine regia în viaţă câteva luni, nu se poate aplica. Procedural, sancţiunea pecuniară nu poate opera decât din momentul în care actul adiţional la contractul colectiv de muncă este înregistrat la Direcţia Muncii. Acest lucru nu se poate petrece însă atâta timp cât actul adiţional nu e semnat de absolut toate părţile semnatare ale contractului colectiv de muncă, fie că sunt sau nu de acord cu prevederile noului act. Din câte se pare, cele două sindicate care s-au declarat contra noii penalizări nici nu au de gând să semneze.
“Nu vom mai semna! În vară am căzut de acord cu penalizarea pentru că regia era, într-adevăr, într-o situaţia foarte grea. Am fost de acord să renunţăm la 10 la sută din salariul pe trei luni. Am acceptat, tot pentru binele regiei, ca întreg personalul să-şi ia apoi câte două zile de concediu fără plată. Acum este însă prea mult. Am fi de acord dacă şefii regiei ar dovedi că se străduiesc să facă economii şi să găsească soluţii pentru redresarea unităţii, dar, până acum, singurul lucru la care s-au putut gândi a fost să ne taie nouă din salarii, în timp ce ei aruncă pur şi simplu bani pe fereastră”, a declarat Emilian Fieruţ.
„Am observat în ultima perioadă un lucru absolut ciudat la RAT. Toate achiziţiile făcute de regie s-au scumpit brusc. Cumpărăm la piese şi materiale la preţuri duble sau triple faţă de cele pe care le achiziţionam în urmă cu câteva luni. Sunt creşteri de preţuri de-a dreptul aberante. Plăcuţele de frână costau în septembrie 183 de lei noi, iar în octombrie - 374 de lei noi, mai mult decât dublu. Am mai observat că la RAT un sac de ciment costă 40 de lei noi, în timp ce în orice supermarket costă de două ori mai puţin.“ - Emilian Fieruţ,,
(EDIŢIE SPECIALĂ, 12.11.2009, articol de Nicuşor Fota)
Un comentariu:
Mihai! Asa se intampla lucrurile din pacate peste tot! Tara p...!Nea' Teodorescu asta presupun ca e pedelist, nu? Pai nu sunt necesari bani multi, foarte multi pentru campania electorala a "tatucului"? Nimic nu te mai mira in ziua de astazi...La nevasta-mea la serviciu, baietii au vandut tot fierul fie vechi fie mai nou, ca tot a venit vorba de dl."Fierut"...S-au facut angajari la greu si se fac, ca tot e bugetul de stat stramtorat...Dar ce putem face? Cum sa ne mobilizam sa dam odata de pereti cu clica asta de nemernici?! Doar discutand si comentand "dupa bloguri"?
Toate bune...
Trimiteți un comentariu