sâmbătă, 7 noiembrie 2009

Dragă Băse, de ce?

Cine rămâne să stingă lumina în România? Zău aşa, cine vă permite să vă jucaţi cu lumânarea pe lângă magazia cu explozibil-? Nu ne mai rămâne decât ori să mergem direct la casa de nebuni, ori într-un loc unde nu este durere, nici întristare… Criza economică şi pandemia de gripă porcină au ajuns doar simple amănunte pentru nişte bezmetici aflaţi în campanie electorală. Ca într-un joc de pocher, Băsescu forţează mâna norocului şi nervii adversarilor, propunându-l pe un primar de sector drept premier, în timp ce opoziţia trage de timp în speranţa că poporul s-a săturat de actualul preşedinte. Ca la nebuni! Şi unii, şi alţii se acuză de blocarea desemnării unui nou Guvern, dar ei o duc bine şi tot răul cade pe umerii cetăţenilor-spectatori. Da, spectatori, pentru că prea uşor spun cei mai mulţi dintre noi fraze stupide de genul “Toţi vor să fure şi n-am ce să votez!” sau “Lasă, bre, să fie tot ăştia, că măcar se pricep să fure!”

Îmi este imposibil să găsesc vreo noimă în ceea ce fac şi spun politicienii zilei. Îşi bat joc de ultimele speranţe ce se puteau pune în ei. Preşedintele a încetat să mai fie arbitru, devenind şi jucător. Da, şi eu l-am votat, ca să scăpăm de sistemul mafiot al regimului Năstase, însă nu vreau să condiţionez sistemul pe care l-a creat şi în care pârghiile de conducere sunt manevrate de indivizi penali.

L-am votat pentru a sparge liniştea la adăpostul căreia se devaliza economia de baronii locali PSD şi se cărau sacii cu bani (la propriu, că acestea sunt undeva în dosarele rambursărilor ilegale din Dolj) către “omul de la centru”. Dar, dragă Băse, nu am ieşit în stradă să strig de bucurie că am scăpat de Hrebenciuc şi să mă trezesc cu Elena Udrea ministru! De ce m-ar bucura că Ridzi fură mai puţin dibaci decât şmenarii de la PSD? Dragă Băse, crezi că un cot în gură primit de la ciracii tăi portocalii de la Dolj este mai plăcut decât scatoalcele date de Mitrea?

Să ştii că nici directorimea trimisă la prădăciuni de portocaliii tăi de la Dolj nu este mai puţin penală decât cea de la PSD şi PNL. Locul multora dintre ei ar fi în puşcărie şi tu ştii bine asta. Şi cu siguranţă că ştii că nu sunt moguli buni sau răi, că Vântu şi Voiculescu îţi par mai periculoşi decât George Constantin Păunescu doar din simplul motiv că devalizatorul Bancorex îţi serveşte interese prin trustul său media. Apropo: nu am uitat ce mi-ai promis la Cotroceni, iar promisiunea asta ai încălcat-o pe jumătate. De celălalt când te vei ocupa, dacă vei mai avea cum s-o faci? Nu am înţeles de ce ţara a ajuns în derivă cu perspectiva economico-financiară mai rea decât a unui stat subsaharian. Corupţia nu a fost stârpită, de sistemul mafioto-politic şi clientelar nu s-a atins nimeni. Ce s-a tăiat de la PSD a crescut la PD-L. Tentaculele s-au multiplicat fără ca viciile să se stingă. Adică reforma n-a mai avut loc. Iar visul tău, împlinit sub forma coabitării PD-L cu PSD, a fost cea mai caraghioasă situaţie în care te-ai pus: parcă erai tatăl care se bucură că violatorul i-a luat fata de nevastă după ce a necinstit-o. De ce toate acestea, dragă Băse?

Mă tem că n-o să-mi răspunzi şi mai cred că nici nu vei mai avea timp s-o faci!

Un comentariu:

duke2007 spunea...

Excelent! Felicitari Mihai!