marți, 19 noiembrie 2013

Aiud, capitala poeziei și a prieteniei. La umbra unui Tei

L-am reîntâlnit recent, la Craiova, pe poetul și prietenul George Tei. Întâlnirea noastră s-a produs în 1994 la Aiud, la prima ediție a Concursului de poezie "Ovidiu Hulea". Ne-am revăzut după alți doi ani, iar de atunci doar am citit unul despre altul și am vorbit la telefon extrem de rar. Am rămas prieteni așa cum nu pot spune despre atâția alții cu care am fost zilnic alături. Nu știu ce ne-a unit. Probabil felul său de a fi...
L-am revăzut cu ocazia lansării volumului său "Niciodată Cuvintele...", antologie prezentată la Biblioteca Al. și Aristia Aman din Craiova: un Moș Crăciun recitând rondeluri despre păcatul de a iubi fără limită poezia, viața, prietenii. Mai târziu, am dialogat în emisiunea Vocile Olteniei (partea a doua) pe care o realizez la Digi24 Craiova.
Pe site-ul revistei Aiudul Literar și Artistic am găsit antologia concursului, numele meu deschizând seria atâtor poeți care și-au dat întâlnire la provocarea lui Ioan Hădărig, inițiatorul evenimentului și susținătorului său. Am fost câștigătorul primei ediții... mai jos, un poem din grupajul cu care am reușit să conving juriul.

Antologia CONCURSULUI DE POEZIE "OVIDIU HULEA"
(Editiile I - X, 1994 - 2003)

Editia I, 1994

Premiul I : Mihai Firică - Craiova
 

Exil
nimic strig nimic din ce
am putea pierde nu mai am nimic
strig încalecat pe caii de lemn ai copilariei
mi-am vândut camasa din piele
de sarpe tânar
nici trup nici
nu mai am nimic
nimic
sunt lucid astept fiecare minut prelins
din gâtul retezat al orei astept
închis în camera mea ca în camasa lui nessus
am sa culeg sarea din fiecare lacrima din
fotografia decorata a zilei de ieri
scriu totusi VIATA
cu majuscule
ca niste soldati beti cuvintele
se aliniaza în poemul exilat
din labirintul memoriei

Un comentariu:

Natural spunea...

Talentul merita recunoscut! Felicitari pentru premiul de atunci si pentru emisiunile de acum.

Ai de la mine o leapsa dar si rugamintea de a ma ajuta pentru a-i ajuta pe copiii talentati din Romania.

Mai multe detalii despre cum vad eu acest ajutor ai in acreditarea mea de ambasador.

Mi-ar placea sa citesc raspunsul la tine pe blog sau macar printr-un comentariu la leapsa. Spor lepsuitor!