duminică, 19 iunie 2016

Istoria, cea mai frumoasa poveste. Cand e spusa de Adrian Cioroianu

O vizita pe care am facut-o recent la Libraria Thalia din Craiova mi-a readus aminte ca am ratat Bookfest  din acest an  de la Bucuresti din cauze... care nu au legatura cu literatura. Am gasit multe titluri despre care am aflat ca s-au lansat acolo. Intr-un spatiu mic, cu vedere la parcarea semi-subterana (a iesit mai mult o gradina suspendata, cum remarca primarul Craiovei...), libraria are o sumedenie de carti care abordeaza teme istorice. Subiectiv, m-am oprit la volumele semnate de un craiovean, Adrian Cioroianu. :) "Cea mai frumoasa poveste - cateva adevaruri simple despre istoria romanilor" si "Nu putem evata din istoria noastra" sunt la indemana craiovenilor in Libraria Thalia sau pe internet. Sunt convins ca istoricul craiovean va reveni si in orasul natal pentru o noua lansare, asa ca autograful va fi si mai valoros pe o carte deja citita. Emisiunea in care ne erau prezentate, pe parcursul a cinci minute, subiecte incitate din istotie poate fi acum... citita.

Ambasador al Romaniei la UNESCO si autor al numeroase volume de istorie care alcatuiesc deja o opera remarcabila, profesorul Adrian Cioroianu nu se inchide in biblioteca, nu refuza dialogul despre cartile sale si nici nu considera opiniile sale sentinte de necontestat. Admir la el o anume intelegere a lumii din perspectiva istoriei, o atitudine pe care am detectat-o la el dupa experienta neplacuta de la Ministerul de Externe. Cu siguranta o experienta din care a invatat mult, consistent, astfel incat increderea pe care o am in el nu se masoara cu cea provocata de alti politicieni. Chiar daca a fost nevoit sa plece din PNL, Cioroianu ramane un liberal in jurul caruia se poate reconstrui speranta in clasa politica.


Nu stiu daca istoria este chiar cea mai frumoasa poveste pentru toti cititorii acestui blog. Poate ca nici pentru toti telespectatorii emisiunii care a generat volumele prezentate, dar cu siguranta este spunsa intr-o maniera care place si provoaca la noi cautari. Este adevaratul succes al lui Adrian Cioroianu.

Niciun comentariu: