luni, 7 decembrie 2015

Decembrie. Poezie și vin fiert

După cafea, am intrat în sezonul vinului fiert, melancolici, lecturând lângă sobă (calorifer, radiator etc). Plus persoana cu care să citiți, ca tabloul să fie perfect. De data aceasta, dau eu poezia. Poemele le găzduiește revista Scrisul Românesc, nr 12/2015


Și unul dintre poemele din grupaj:

New York de pe Jiu

îmi număr pașii cadența silențioasă după o zi perfectă
o zi ca oricare alta
orașul limbut amuțește seara
aidoma vietăților din parcul bibescu –
trăsurile de altă dată le auzi doar în somnul cu ochii deschiși
spre dimineață
oamenii din orașul meu nu mai visează sunt concreți
cine e prins riscă să fie aruncat din melancolie direct în șanț
spectacolul vieții nu are final
totul se rostogolește trepidant
apoi vine seara asurzitor de tăcută

liniște așadar în imensul platou de filmare
un oraș de câmpie cu margini incerte
în care legendele despre subterane sunt mai gustate de public
decât poveștile din bronx harlem fața luncii sau valea roșie

filmele americane sunt proaste (asta a spus marele scriitor încă în viață!)
că sunt ușor de înțeles că n-au farmec intelectual
și nici măcar nu te pun pe gânduri
și din cauză că nu se toarnă în Bănie
undeva pe lângă umbra calului lui michael the brave
cum ne-au botezat hollywoodienii viteazul
în orașul meu de pe coasta estică a europei

nu ne plac filmele cu happy-end dar fără speranță

Un comentariu:

Ioana Gînju spunea...

bravo, felicitari!