duminică, 27 ianuarie 2008

Greata si furia. În direct

Cu obsesia ştirilor în sânge, am fost victima sigură a televiziunilor care au relatat pe larg manifestările din 24 ianuarie, de la Iaşi. Sărbătoarea Unirii Principatelor aducea cu un imens iarmaroc. Dobitoacele ieşiseră în piaţă pentru a fi atinse şi admirate de blajinii alegători moldavi. Este an electoral, aşa că l-au forţat pe A. I. Cuza să le fie agent electoral, mash-uri caraghioase cu figura domnitorului atârnând pe toate zidurile clădirilor din jurul pestriţei adunări. Băsescu, Tăriceanu, Geoană. Adică tot atâtea grupuri de oligofreni coloraţi în culori de partid. Fiecare cu hora lui, fiecare cu zâmbetul pe buze şi cu flegma pregătită să-şi ţintească adversarul. Contează doar că lumea s-a distrat. Aproape a ieşit cu scandal din cauză că ţuica nu stingea setea alegătorilor. Aşa că s-au luat cu asalt butoaiele cu bere, s-a dat asaltul la baloanele colorate politic, ba chiar preşedintele a fost asaltat de ieşenii care l-au băloşit într-o baie de mulţime (ador clişeele jurnalistice!). Nenică, popor să fie, că găsim şmecheri care să-i bage zăbala în gură şi să-l conducă! Aici mereu am stat bine, avem destul popor. Mai direct spus, să-l citez pe un bun amic, fan declarat al cinismului fără frontiere: “De când lumea a fost pulime!” (adică prostime, în sens literar, sau electorat, în limbaj corect politic). Cine-i de vină că activiştii politizează tot, până şi hârtia igienică? Nici vorbă, cât s-or mai găsi amatori de-un balon şi-o ţuică fiartă. Bine că nu s-au demolat monumentele dedicate lui 1907, că aşa mai avem speranţe să auzim strigăte de luptă ale taberelor: “Pune flinta pe ei, că trebuie să plecăm la Paris, la cumpărături!” sau “Să ne dăm la boieroaică!” Ţara asta niciodată n-a avut astâmpăr...

***

Mă dau în vânt după clişeele jurnalistice. Aproape am devenit dependent! Mai ales de cele răsărite din gura reporterilor de televiziune. Avid după titluri care să conţină substantivul “haos” sau verbul “a asalta”, mă reped la televizor când intră jurnalele. Seara e un deliciu. Se iau cu asalt farmacii, case de pensii, ghişee, pârtii, primării, hypermaketuri... Haosul domneşte pe şosele, în instituţii, pe străzi, în biblioteci, în şcoli generale, în legislaţie... Din haos ne-am născut, în haos trăim. Reporteriţe abia înţărcate încep mereu cu fraza în care îmi regăsesc plăcerea ascunsă de a fi contribuit şi eu la mediocrizarea mass media prin lansarea câtorva jurnalişti, care confundă DEX-ul cu plexul şi codexul cu indexul. Tineri furioşi, care iau cu asalt tot ceea ce nu înţeleg. Minunată generaţie. Are politicienii pe care îi merită.

***
Ghiciţi pe cine am întâlnit în blogosferă? Pe Ion Iliescu! Acest Gagarin zaharisit al politicii a trecut la cucerirea spaţiului virtual. Sunt convins că, după o vreme, o să încerce să-l naţionalizeze. Manie din tinereţe... L-am întâlnit şi pe Adrian Năstase, acest Gargarin al PSD, care vrea să candideze la preşedinţie: se vede că-i place să fie bătut la fundul gol de Băsescu. Amândoi au găsit soluţia cu care să-şi “rezolve” frustrarea de a nu fi luaţi cu asalt, ca pe vremuri, de reporterii puşi să ni-i bage cu forţa în jurnale, musai în direct. Pe blogurile lor, aceste sule din coasta lui Geoană, îşi primesc porţia de “polemică” meritată, semn că naţia de internauţi nu doarme. Totuşi, camarazi, fiţi atenţi: corect se scrie “mă-ta”!

Niciun comentariu: