joi, 3 ianuarie 2008

Pentru adevaratii domni...

Recunosc, am o perspectiva asupra normalitatii care ma plaseaza intr-o minoritate, din ce in ce mai putin apreciata, fapt care, adeseori, ma provoaca sa recurg la acea solidaritate care-i deranjeaza pe "baietii destepti". Intr-un cuvant, nu sunt un "invartit". N-am masina smechera si nici amanta adolescenta, nu ma droghez si nici nu-i invidiez pe cei care fac dus odata pe luna, carora lantul greu de aur le lasa urme concentrice pe grumazul jegos. Modelele mele nu sunt Gigi Becali, Adi Mutu sau Irinel Columbeanu, ci Mircea Eliade, Ernest Hemingway si Gellu Naum. Nu-l consider desuet sau demodat pe Eminescu si mai stiu ca pe steagul UE sunt 12 stelute galbene, nu 15, dupa cum crede ministrul Educatiei.
Pe Kafka l-am citit in adolescenta, i-am recitit cartile cu placere, asa ca pot depune marturie ca nu este un fotbalist ceh. N-am complexe si nici frustrari daca altul prospera prin furt sau minciuna. Insa nu-i sunt complice prin tacere. Nu sunt narcisist, fanfaron si nici nu ma consider cel mai frumos sau destept baiat din cartierul meu. Dar nu confund Ateneul cu un nou mall si nici nu sunt invidios pe cei care, in jeep, trec pe rosu la semafor. Pur si simplu ii dispretuiesc. A nu te baga in fata, a nu fi badaran sau a nu fi troglodit cu pretentii de orator sunt semne de slabiciuine. A nu asculta manele, a nu conversa urland ca peste dealuri la cel aflat la doar un metru in fata ta si a nu incerca "sa te dai" la partenerele prietenelor sunt semne ca esti un fraier.
Respectul meu se indreapta catre din ce in ce mai putini indivizi curati, onesti si cu bun-simt. Pentru cine am numai respect? Pentru cei care inteleg ca a sustine o idee nu este un moft, ca nu se face sa schimbi regulile in timpul jocului si nici sa pupi acolo unde ai scuipat. Pentru cei care nu cred ca muzica simfonica provoaca impotenta. Si nici cititul! Pentru toti cei care nu poarta ochelari de soare pe vreme ploioasa sau in sala de cinema. Pentru cei care nu-si baga degetele in nas la sedinte si nici nu dau spaga. Pentru fraierii care refuza spaga si nici nu sustin ca sunt saraci si cinstiti dar gireaza furtul national. Pentru cei care cred ca fair-play nu este o marca de chiloti de dama. Pentru cei care cred ca moralitatea si decenta in politica nu sunt un lux. Pentru cei care inteleg ca 322 nu este numarul de apel de la Urgenta, ci unul care poate scufunda Romania. Pentru tine, cel care te regasesti in descrierea mea si esti solidar cu mine. Pentru milioane de oameni cinstiti, care-si iubesc familia si arata asta si prin respectul fata de familiile celorlalti.
Pentru adevaratii domni din Romania, RESPECT!

Niciun comentariu: