duminică, 10 iunie 2012

„Noi nu facem politică, noi votăm cu domnul Maniu…”


Am găsit ceva ce cred că ar fi interesant să citim împreună sau, în anumite cazuri, să recitim… „A furat, însă a şi făcut pentru oraş!” şi „Suntem datori să căutăm cu toţii calea cea mai bună pentru înaintarea fericită a ţării româneşti şi aceasta înseamnă politică.” Primul citat este luat direct din gura târgului, de la omul de pe stradă, cum s-ar spune… Cel de-al doilea îi aparţine lui Iuliu Maniu. În care dintre cele două citate te regăseşti, dragă cititorule?
Sunt convins că fiecăruia dintre noi îi place să creadă că se regăseşte în cel aparţinând unui martir al Neamului Românesc, unul dintre făuritorii României Mari şi un exemplu de rezistenţă în faţa bolşevismului. Pot fi, din nefericire pentru ei, destui indivizi care să nu ştie pur şi simplu cine a fost Maniu. Chiulul de la orele de istorie şi tabloidizarea spaţiului public nasc monştri, nu-i aşa? Însă îmi place să cred că respectivii nu citesc acest text… În fine, cuvintele înălţătoare pot mişca şi munţii din loc, ca să spunem că personajele iubite ale copilăriei noastre au fost pozitive şi acesta să fie motivul pentru a „vota” cu Maniu. Cu toate acestea mărturisesc sincer că nu ştiu dacă, prin alegerea pe care am făcut-o în anumite situaţii, nu cumva să mă arunce în zodia primului citat. Mă simt reprezentat de cuvintele lui Iuliu Maniu, dar îmi pun întrebarea dacă nu cumva, din diverse motive, nu i-am susţinut pe cei care promovau un pragmatism îndoielnic. Dar tu, dragă cititorule, ai făcut şi vei face alegerea corectă încât să nu-i girezi pe cei care au făcut din politică o artă a umplerii propriului buzunar?
De multe ori, întâlnim exemple de indivizi pentru care Iuliu Maniu nu a existat. După cum nu au existat Corneliu Coposu, Ion Mihalache, Elisabeta Rizea… Arată că le pasă de judecata publică doar când aceasta, pervertită, varsă un fluviu de admiraţie pentru funcţia înaltă dobândită prin trădare, malversaţiune sau fraudă. Sunt cei pe care-i vedem trecând de la un partid în altul de parcă s-ar fi suit în autobuz şi ar schimba direcţia. Nu contează cum faci bani, nu contează cum parvii, ci doar să furi, să laşi impresia că „ai mai făcut şi pentru oraş” şi să scapi necondamnat. Petre Ţuţea spunea: „Am suferit 13 ani în temniţă pentru un popor de idioţi!” Mă tem că nu am argumente pentru a-l contrazice pe Ţuţea.

Niciun comentariu: