Ce mai freamăt, ce mai zbucium! Codrul clocoti de zgomot și de arme și de bucium... Nu, versurile nu se referă la apropiatele alegeri locale dar descriu perfect ceea ce se petrece în taberele politice. Mișcările de trupe sunt în toi. Cum alegerile locale se vor desfășura în iunie și nu prin noiembrie, comasate cu cele parlamentare, toți liderii de filiale au simțit focul sub călcâie. Listele candidaților se întocmesc la repezeală, sacrificându-se din mers indezirabilii. Planurile de atac se întocmesc în pripă, armele nu se mai aleg chibzuit, ba chiar și alianțele locale sunt stabilite prin aruncarea zarurilor. Zbuciumul din filiale este ușor de înțeles. Nu au mai rămas decât o sută de zile până la reîntâlnirea cu electoratul la urne.
Cei care au spus că, în proporție covârșitoare, primarii aflați în funcție își vor redobândi mandatele au făcut o previziune riscantă. N u au luat în calcul sumele nebănuit de mari pe care pretendenții le vor arunca spre electorat, în diverse modalități, pentru a fi convingători. Mai mult decât atât, numeroși edili sunt nepopulari din pricina partidelor pe care le reprezintă, a crizei economice de care nu sunt răspunzători dar pe care alegătorii se vor simți îndreptățiți s-o sancționeze printr-un vot negativ. Numai un candidat inconștient s-ar putea considera dinainte câștigător.
Campania electorală pentru alegerile locale va fi extrem de dură și de complexă. Staffurile centrale ale partidelor nu au o strategie generală, aplicabilă în orice județ sau localitate. Cine va risca aplicarea unui șablon electoral își va compromite orice șansă. Există tot felul de “specialiști” care vor da sfaturi pe bani, aterizând din București direct în jungla comunicațională a provinciei și, evident, vor sfârși printr-o fugă sănătoasă, cu banii încasați de la candidați care vor pierde “la mustață”. Temele și mesajele dintr-o campanie pentru consiliul local sau primărie vor fi greu de stabilit fără contribuția majoră a candidatului. În plus, mass media locale, ignorate de regulă de specialiștii “de la centru”, reprezintă principalul vehiculul de transmitere a mesajelor din partea candidaților. Rolul nostru va crește în această perioadă, va exista o presiune dinspre partied și candidați, amplificată de apropierea datei alegerilor, însă vă asigurăm că echipa SĂPTĂMÂNA ÎN OLTENIA va ști să păstreze echilibrul și să demonstreze forța singurei publicații cu profil regional a oltenilor.
Mihai FIRICĂ
(Editorial - Săptămâna în Oltenia, nr 14)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu